De Historische Kring Krimpen aan den IJssel timmert aan de weg. Het fraaie nieuwe HKK-logo is in op 2 november in taartvorm overhandigd aan de Krimpense burgemeester Martijn Vroom en wethouder Coen Derickx van Cultuur.
Voorzitter Marco Oosterwijk en secretaris Thea de Mik zijn trots op het nieuwe logo. Marco Oosterwijk: “Er is de achterliggende tijd veel tijd gestoken in het nadenken over een nieuw logo, waarmee we onze communicatie sterker maken en dat is prima gelukt !”. Thea de Mik: “we trekken graag en goed op met gemeente Krimpen aan den IJssel en dat willen we door het overhandigen van het taartlogo tot uit drukking brengen”.
Samen met de vormgever is de HKK uitgekomen op een fris en herkenbaar logo . Er is gekozen voor een eigentijds, typografisch logo waarin de letter HKK samengevoegd zijn tot één beeldmerk, opgebouwd uit drie elementen. Deze elementen staan voor “tijd”, “gebeurtenissen” en “vastlegging” ervan. De afgeleide vormen van de letters “K” zijn tevens pijlen die terug in de tijd wijzen; een knipoog naar de visie en taak van de HKK’. En over het kleurgebruik: ‘natuurlijke, rustige tinten, maar wel continu in beweging doordat de onderlinge tint verschillen, een verwijzing naar de dynamiek van de gemeente aan het water.’

Het nieuwe logo past in de ontwikkeling die het bestuur voor ogen heeft om de geschiedenis van Krimpen te blijven onderzoeken en vertellen. Herkenbaarheid en zichtbaarheid is daarin belangrijk. Zo hopen we een brede doelgroep in Krimpen aan te spreken en te enthousiasmeren.
Lid worden van de Historische Kring? Heel graag! Kijk op www.historischekringkrimpen.nl
